VÄLKOMMEN, SVERIGES NYA PRINSESSA


- "Ja, alltså det är klart att vi är jättelyckliga nu. Särskilt med tanke på hur mycket vi fick kämpa för att hon skulle bli gravid från första början. Ja, alltså, jag vill ju inte skryta, men har man en SÅ HÄR stor, då är det inte helt enkelt att få in den överhuvudtaget."


Stort grattis till Vickan och Danne önskar emilbloggen!
Jag har alltid älskat kungahuset och dess medlemmar och det faktum att vi har monarki i det här lilla landet. Därför vill jag välkomna Sveriges nya tronarvinge som nu är på plats! En liten prinsessa blev det, vilket innebär att mina förhoppningar om att en dag få ha en kung med namnet Emil förskjuts med sisådär 70 år, minst. Men jag är glad ändå!

När Vickan ringde mig imorse var hon helt sprudlande lycklig, och jag som nyvaken fattade inte vad hon surrade om först. "Lugna ner dig lite, vad är det som hänt egentligen?" frågade jag. Och så berättade hon. "Men fan vad kul hörru! Grattis!" sa jag. "Vänta så ska du få prata syrran också" så väckte jag Madde och räckte över mobilen till henne.

Hon sken upp som en sol när hon fick höra din glada nyheten. "VA!? Har jag blivit moster?!" skrek hon så högt att mitt vänstra öra nästan spräcktes.

"Gäsp... va... vat er tet zom hänter?" hör jag då till höger om mig. "Oj, vaknade du också nu?" sa jag. "Det är ingen fara. Men du... gissa vad? Du har blivit mormor!!"


Ja, det var bara en väldigt härlig morgon i Sverige idag.
Återigen: STORT GRATTIS TILL ALLA INBLANDADE!
ALLMÄNT | |
#1 - - Yasmin:

HAHAHAHA underbart! jag dör!

#2 - - Fröken Frida:

Klockrent, Emil! :)

#3 - - Alice:

Hahah! Jag hörde att "Alice" är ett alternativ för namn på bebisen. Du kanske vill ha en kung som heter Emil, men jag vill INTE att prinsessan ska heta Alice. Ge fan i mitt namn din inavlade fan.

#4 - - Anna:

Om du nu inte helt plötsligt blir väldigt förtjust i små flickor födda 2012, gör dig mycket omtyckt utav kungafamiljen och ser till att gifta dig med flickan när hon är ca 15 och du 45 så kommer du garanterat få vänta.

#5 - - Cina:

Hahaha, ett av dina bästa inlägg på länge!! ;)

Upp