THE ONE THAT GOT AWAY

 
Fick ett meddelande av Izauwrah som en gång i tiden jobbade på mitt jobb men som slutade i lördags (enligt henne på grund av att hon "sagt upp sig", och enligt ryktet jag kommer starta "för att hon knyckt en massa Bamse-tidningar och Dumle-klubbor på lunchrasten och därför fått sparken").
 
Meddelandet var i alla fall att jag blivit omnämnd i hennes modeblogg vilket jag kanske skulle uppskatta eftersom jag tycker det är mega-trist att ingen av mina töntiga killkompisar har en blogg som jag kan få medverka regelbundet i, som dom får göra här i min briljanta bloggjävel hela tiden.
Hon skrev alltså ett avskedsinlägg om ICA där hon nu har slutat, och man kan inte nämna det stället utan att nämna mig, så därför fick jag vara med på ett hörn:
 
"När det väl var dags för kassaträning kommer jag ihåg att jag, i förväg, hade läst på Emilbloggen - min bloggbibel - att det var Emil som skulle kassaträna mig och en grupp ICA-rookies. Det tyckte jag var sjukt roligt, men jag vågade ändå inte säga: "Du, jag läser din blogg!" när vi väl stod där på ICA och Emil ansträngde sig för att inte driva oss till död av förvirring med hjälp av sin klockrena ironi. Kände mig som en liten tönt som träffade en superstjärna; ICAs egna Notorious B.I.G. Idag fick jag en bamsekram av Emil innan han sa: "Hejdå. Nu ses vi aldrig igen." Typiskt honom... Det jävla aset."
 
Fett gulligt ju.
Jag längtar tills jag också kommer skriva ett avskedsinlägg om det stället, även om det kommer vara med blandade känslor. Typ 98% glädje och 2% sorg.
 
HÄR är i alla fall hela inlägget hon skrev, men eftersom ni redan har läst det viktigaste - delen där jag medverkar - så behöver ni ju inte läsa resten.
ALLMÄNT | |
Upp