LATELY

Berg-och-dalbanan vid namn "2011" rullar vidare, och jag åker med fortfarande. Än så länge har jag inte ramlat av!


Och senaste tiden har bestått av...



Stand up på Chinateatern med min kvinna och väninna Yaminna, där vi såg Bill Burr från USA, och herre-JÄVLAR vad jag garvade den kvällen...



...några glas vin innan showen, och efter showen fick jag även skaka hand med Bill, växla några snabba ord, och fick en signerad DVD. Lyriskt ögonblick. Han är så sjukt rolig så ni anar inte, kolla upp honom säger jag bara.




...en fem timmar lång Stockholms-promenad med min gamla vapendragare Maria. På tal om roliga människor. Vi har känt varandra i över elva år nu, och garvar fortfarande lika mycket åt varandras löjliga skämt.




...festat med extremt roliga vänner. Ja, jag är omgiven av humor ska ni veta. Det är skönt ibland när livet inte är lika humoristiskt.




...Donkey Kongat med blogg-Jessica, en fett tråkig tjej som aldrig ens lyckats få mig att le.




...röjt på hiphopkonsert. Galen kväll.




...garvat åt den här lille rackaren. Det här är min homeboy, varje gång han ser mig får jag en slängkyss och världens leende. Då är det svårt att vara nedstämd minsann.


...och ikväll har jag varit på bio och sett Contagion, och imorgon skriver jag 2.0 på högskoleprovet. Eller som Maria sa: "Du har alltså betalat 350 kronor för att få göra det där provet? Du betalar för att få det bekräftat att du är dum i huvet alltså? Det hade jag kunnat berätta för dig gratis".

Och efter provet blir det kalabalik-utgång utan dess like, då hela ligan ska vara samlad, och dagen efter blir det en grym UFC-gala, och sen har jag HÖSTLOV för första gången på tio år. En veckas välförtjänt ledighet.



Men för att summera livet just nu... det ÄR tungt, det ÄR jobbigt, och jag saknar henne som FAN... men som tur är så finns det även saker i mitt liv som ÄR jävligt bra, och det är det jag försöker fokusera på just nu. För när man får hjärtat krossat står man inför två val som jag ser det: antingen gräva ner sig och tycka synd om sig själv, eller bara göra det bästa av situationen istället. Och det är det jag försöker göra. Det är svårt, men jag försöker.

When life gives you lemons... you paint that shit gold.
ALLMÄNT | |
#1 - - samantha:

Skönt att höra Emil!! Så du behöver inte sättas på suicide watch riktigt än alltså? Om det skulle behövas nån gång så kommer jag hem till dig och avlägsnar alla knivar, rep, rakblad, alkohol, tabletter, pistoler och dylikt från din lägenhet.

#2 - - Anonym:

förstår du finska? ;) hon säger "ge en puss!" :) bra, fortsätt se det positiva! :D

#3 - - Meg Griffin:

EMIL! Jag såg dig idag på högskoleprovet i Nacka gymnasium =) Ville gå fram och hälsa men du stog ute och tog en cigg med en tjej och pratade så jag vågade inte haha...

gick det bra på provet föresten? Själv fick jag nog 0,0000 det är spontana känslan iaf.. Kram =)

#4 - - Anonym:

Älskar Atmosphere-referensen!

Hörde att det finns ett South Park-avsnitt som heter Raisins som du bör kolla på. Man mår bättre sen.

#5 - - emil:

samantha:

Haha nej än så länge är det lugnt. Tack för omtanken dock, men alla mina pistoler jag har liggande hemma kommer förbli orörda ett tag till.



Anonym:

Jag kan räkna till tre och säga "tack" och "gädda" på finska, mer än så behöver jag inte veta. Och tack ska du ha förresten.



Meg Griffin:

Men åh, jag som inte hade nån att prata med på hela dan idag. Den där tjejen var bara nån som bad om en cigg och sen skulle berätta om hur nervös hon var för proven, i övrigt har jag varit helt kompisbefriad idag. Nästa gång får du säga hej! Och det gick inte så bra för mig heller... 0,00001 kanske jag får med lite tur.



Anonym-Emilia:

Jag vet en annan som kan den referensen, men blev fan imponerad över att DU kunde. Och ja, Raisins ja... haha. Har faktiskt redan kollat det nyligen :) Det måste väl vara ett år sen jag tipsade dig om det? Hjälpte det nåt?

#6 - - Blogg-Jessica:

Du glömde nämna att jag även är en torris som aldrig dricker vin! TUR att du har Donkey Konget att underhålla dig med.

#7 - - Anonym:

Älskar Atmosphere. Funderade på att tatuera in just den meningen för ett tag sen men kom aldrig till skott.. Tur det kanske.

Ja, faktiskt. Mår ju bra nu!

#8 - - lulu-girl:

Asså emil, när ska du ha bloggfika? Det hade orsakat hysteri!! Eller bloggfest? Kräver svar på detta!!!

#9 - - emil:

Blogg-Jessica:

Gillar att du besöker min blogg även fast du är på andra sidan jordklotet och har roligt. Det tyder på grym prioriteringsförmåga!



Anonym-Emilia:

Tatuera en trajbal i svanken istället. Och ja, South Park lär en viktiga saker om livet som du ser. Bra prioriterat du också.



lulu-girl:

Men absolut! Jag hyr Globen, köper ett systembolag, bokar lite grymma artister, sen kör vi! Funkar nästa lördag?

#10 - - Melina:

emil din sköna jävel! when life gives you lemones...you paint that shit gold. det är kul att du är här igen, dock riktigt tråkigt med tjejen försås... men det känns bara så jävla skönt att du är positiv ändå! detta skall jag komma ihåg (; var stark emil

#11 - - Cim:

PRECIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS älskade Atmosphere. Puss pussgurka.

#12 - - Isaura:

Fan, Emil. Du är döcool. Det kan mitt skåp i skolan skvallra om alla gånger!

#13 - - emil:

Isaura, haha har du kvar min fina och GLADA bild i skåpet alltså? Hur avundsjuka är dina kompisar egentligen?

#14 - - Isaura:

Klart jag har kvar den! Den väcker faktiskt rätt mycket uppmärksamhet... En gång sa en klasskompis, som förövrigt också jobbar på ett ICA, då jag hade förklarat hela scenariot: "Åh, jag skulle också vilja att mina arbetskollegor var sådär!"

Upp