FÖRSLAG PÅ SÖNDAGSFILM


Den här jäveln såg jag imorse i bakfullt tillstånd, och den kan jag rekommendera er som vill se en film inom genren "varm och fin liten film med komiska inslag". Jag pendlar mellan att ge den 3 eller 4 bävrar, men eftersom jag är på rätt bra humör idag så drar jag fan till med en 4:a i betyg.

"It's kind of a funny story" - en sorgsen kille, 16 år gammal med självmordstankar, skriver in sig själv på psykiatriska avdelningen på grund av sin depression och träffar lite random människor och så händer lite olika saker och sen är filmen slut. En film med hjärta. Precis vad man behöver när man vaknar upp i sängen och vill bli lite lagom berörd och få le några gånger innan det är dags att gå till jobbet.

Det är inget mästerverk kanske, men en perfekt film att fördriva tiden med en mörk söndagkväll i januari. HÄRLIG är nog adjektivet som beskriver filmen på bästa sätt. Frågor på det?
ALLMÄNT | |
#1 - - daniella:

Såg den just, jäkligt härlig och fin rulle. Tack för tipset!

#2 - - Sara:

jag lär ju säga att denna måndagsmorgonen bjöd på två överraskningar, först hittar jag din vackra nuna utan att vara beredd på det (http://finest.se/articles/article.php?aid=6957) och sen klickar jag in på din hysteriskt roliga blogg för att läsa massa gamla inlägg och skratta så jag gråter och får kramper i magen.



fan emil, jag älskar dig! eller åtminstone din blogg eftersom jag inte träffat dig och känner dig så speciellt bra ^^

Upp