FACEPALM


Små barn på julafton kan ju ofta vara rätt så ivriga när dom får sina paket. Dom river sönder omslagspappret likt en isbjörn sliter en stackars sälunge i stycken, sen skickar dom pappret och lådan åt helvete och triumferar stolt med sin jättehäftiga leksaksbil eller vad det nu var för fantastiskt dom fick i julklapp.

Men även vuxna människor kan bete sig lite knasigt när dom också får paket. Men nu pratar jag inte om julklappar utan paket dom ska hämta på posten. Jag har sex miljarder exempel på knasiga situationer jag varit med om på jobbet, men jag kan dra några situationer från i söndags kväll när jag stod där i posthörnan och guidade dessa människor igenom livets svårigheter.

Exempel 1: Kvinnan i behov av en tidsmaskin

Kvinna: Hej, jag ska hämta ett paket!
Emil: Okej!
Kvinna: Jaa, det ska komma hit imorgon
Emil: Okej?
Kvinna: Ja, enligt H&M så är det på väg hit
Emil: Och ska komma hit imorgon?
Kvinna: Exakt!
Emil: Och du är här för att hämta paketet?
Kvinna: Precis!
Emil: Ja, alltså... då får du nog återkomma imorgon, eller?
Kvinna: Kan jag inte få paketet idag då?
Emil: Nä, men du kan få en lektion i logiskt tänkande, en klocka och en kalender om du vill, IDIOT! (Det där sista sa jag inte)


Exempel 2: Problemlösarmannen

Man: Jag ska hämta ett paket
Emil: Okej!
Man: Här! (smackar upp körkortet på disken)
Emil: Okeeej, tack... har du nåt kolli-nummer också?
Man: Ett vadå?
Emil: Ja, numret jag behöver för att söka fram paketet alltså
Man: HAHA! Men du har ju mitt körkort där! (pekar på körkortet)
Emil: Jo, men jag behöver kolli-numret också
Man: Men alltså... det är ju bara söka på mitt personnummer!
Emil: Om inte ditt personnummer är identiskt med kolli-numret på paketet så blir det rätt knepigt tyvärr
Man: Men sök på mitt NAMN då, det MÅSTE ju funka??
Emil: Som sagt... det funkar BARA med kolli-nummer
Man: Men du kan väl hämta paketet ändå?
Emil: Vi har tvåtusen paket där inne som inte står i nån ordning alls. Men visst, jag kan försöka hitta det ändå. Hur ser det ut och var kommer det ifrån?
Man: Nä, det vet jag inte
Emil: Nä, inte jag heller, men jag vet hur ditt ansikte kommer se ut efter att jag och mina kollegor släpat ut dig på lagret för lite välförtjänt gängspö, IDIOT! (Det där sista sa jag inte)


Exempel 3: Den bestämda kvinnan

Kvinna: Hej, jag ska hämta ett paket!
Emil: Okej!
Kvinna: Här är min avisering också... har du en penna?
Emil: Det behövs ingen underskrift på dom där, det räcker med leg bara
Kvinna: Fast jag måste ju skriva under att jag hämtar paketet
Emil: Nej det är lugnt, vi slänger ändå avierna direkt
Kvinna: Men alltså, det låter ju vansinnigt, kan jag få en penna nu?
Emil: Absolut, varsegood (ger henne en fin ICA-penna)
Kvinna: Hmm... var skriver man nånstans då? (stirrar på pappret)
Emil: Finns ingenstans där det står underskrift eftersom det inte behövs nån underskrift eftersom dom här avierna slängs i papperskorgen på en gång
Kvinna: Jaha, men då skriver jag här då (klämmer in en signatur och lämnar över pappret)
Emil: Tack! (tar pappret, läser av kolli-numret och slänger pappret i papperskorgen)
Kvinna: Men... då var det ju helt onödigt att jag skrev en underskrift om du ändå skulle slänga pappret?
Emil: Jasså? IDIOT! (Det där sista sa jag inte. Jag skrek det. Slut på tålamodet.)
ALLMÄNT | |
#1 - - Anonym:

asså du är FÖR grym! det borde nästan vara olagligt! :D:D:D

#2 - - Anonym:

Mer sånt här

#3 - - lowy:

Tack, du gjorde min dag! Fick mig ett gott skratt.

#4 - - Tessie:

SÅ kul! Jag håller med de andra, mer sånt här! Idiotkunder är det roligaste som finns!

#5 - - Anonym:

Haha man tror knappt det är på riktigt. Serviceyrken alltså..:P

#6 - - Märtha:

Mer sånt här ja! Riktigt jävla kul! :)

#7 - - Alice:

HAHA underbart

#8 - - Linda:

HAHA! Herregud, finns det så korkade personer? Håller med de andra, mer sådana inlägg. NU!

#9 - - kimpa:

HAHAHA du är bäst

Upp