MIDSOMMARHELG PÅ VÄRMDÖ

Ni som tänkt "Varför har inte Emil bloggat nåt under helgen?" har jag en motfråga till. "Varför sitter ni inne vid datorn under midsommarhelgen för?".
Jag har inte varit hemma en sekund sen i fredags, och det har fan varit full rulle från början till slut. Och den fulla rullen har varit full med glada äventyr kan jag lova. Gränslös kärlek i skärgårdsmiljö.

Båtutflykter, midsommarfest med bara massa tjejer på en altan, grillning, kubb, fotboll, sova under bar himmel vid en sjö med underbara människor, legat och slappat i solen, spelat spel, druckit öl och vin, och bara haft en löjligt jävla bra helg. Då är det inte direkt prio 1 att sitta vid en dator inomhus. Efter den där jävla mördarvintern vi hade i år så ska jag passa på att njuta av varenda solstråle som träffar jordens yta så länge det är möjligt.

Men här kommer lite bilder och skit i kronologisk ordning.



Ute med Ados båt i fredags där jag, Ado och Spaso guppade runt i solen, drack lite öl och pratade skit. Och med "skit" menar jag tjejer. Men jag menar inte att tjejer är skit. Men det blev mycket snack om sånt i alla fall.



"Så här många" svarade Ado efter att jag frågat hur många centimeter hans snopp är.



I brist på tjejer på båten så fick Spaso låtsas att skuggorna från mig och Ado var Megan Fox och Jessica Alba, och därför ser han så nöjd ut där han sitter och håller om dom.



Ölspelet på Jonnas altan i Hemmesta. Alla blev så sjukt fulla, förutom Jenna och Farid som höll sig nyktra hela midsommarafton, så dom tog hand om oss andra. Jag tror att det var så det gick till i alla fall.



Kvällen efter midsommarafton, och här har vi precis kommit fram till sjön där vi skulle övernatta. Det var, för att imitera en 15-årig kille med invandrarbakgrund från Tensta, tjockt nice bruushaaan.



Sitta på sunkigt ölhak på söder har ju sin charm, men det här är inte svinjobbigt det heller.



Good times.



Jag sitter och filosoferar lite verkar det som.



Morgonen efter. Sjön var fortfarande spegelblank, konstiga fåglar gled över sjön och gav konstiga ljud ifrån sig, elden sprakade och solen värmde. Inte så tråkigt ställe att vakna upp på faktiskt.



En leopard och en val på båten igår.


"Ska vi inte dra hem snart?" var en fråga som ingen ställde den här dagen.



Kubb, fotboll och grillning idag i solen. Det finns vetenskapliga studier som forskare tagit fram, som visar att det kunde varit värre.




Övernattning vid sjön, sitter runt brasan och har det fint.



Skulle slå mitt kickrekord på drygt tusen kickar, men blev först störd av nån gubbe som valde att promenera förbi precis där jag stod, och sen gick bara allt åt helvete därifrån. Men jag träffade tallen i alla fall.


Farid och jag åker vattenring. Ado ville hämnas på mig efter att jag kört runt honom i tusen knop förra sommaren så att han och vattenringen flög åt helvete, men jag klarade mig för den här gången.


En av dom bästa helgerna på länge, tack alla inblandade.

ALLMÄNT | |
#1 - - The Joel Jonsson side of life:

Du är ganska vänsterfotad va? Högerfoten hade inte mycket att säga till om där ;)

#2 - - emil:

Vänsterfotad och högerhänt. Nä det blev mycket med vänstern i det här klippet, men min höger är minst lika bra som den vänstra när jag ska kicka, och jag klarar några hundra kickar utan problem om jag anstränger mig. 1100 nånting ligger rekordet på i alla fall. Och vill du ha min autograf så skickar du över pengar till mitt konto och bifogar din adress så fixar min sekreterare resten.

#3 - - The Joel Jonsson side of life:

Du måste ha skickat in ditt bidrag till 100-klubben till tidningen Buster? Annars vore ju allt förgäves...

Upp