EMILS FILMHÖRNA

Såg precis klart på Snabba Cash.
Alltså... hur kan en så bra bok bli en så dålig film?
Filmerna blir ju i och för sig alltid sämre än böckerna, förutom Sagan om ringen-trilogin, men den åsikten baserar jag dock starkt på att jag inte ens läst böckerna.

Men Snabba Cash alltså... sjukt osammanhängande, kortklippta scener och extremt mycket utelämnade detaljer från boken, värdelösa skådisar, icke trovärdig dialog eller handling som i boken, och fy och fan. Och jag trodde Joel Kinnaman skulle vara snygg? Han såg ju ut som en potatis som nån börjat skala men tröttnat halvvägs. Han verkade dessutom galet pantad och hade en dregel-sträng som hängde från munnen minst 4 gånger innan filmen var slut.

Nä, fyfan. Besvikelse i ett nötskal. En bäver på den.





Såg Inception häromdan också, och den var ju bra. Det enda jag visste om den innan jag satte mig på bion var namnet på filmen och att Leonardo da Vinci spelade huvudrollen. Och nånting som genast slog mig var "shit Emil, nu får du inte blinka en enda gång på två och en halv timme för annars kommer du inte fatta nånting av handlingen". Gällde att vara lite mer fokuserad under den här filmen än när jag såg Dum och Dummare till exempel.

Lite trist då när två snorungar brakar in i salongen 10 minuter in i filmen och ställer sig vid mig (jag satt ytterst) och följande utspelar sig under 30 sekunder:

- Ehh, är det här rad 5 eller?
- Va? Jaa
- Men åh... var är plats 804 nånstans då??
- MEN INTE FAN VET JAG! SLUTA LEVA ERA JÄVLA OLLON!

Det sista sa jag inte, men jag tänkte. Så när jag vände tillbaka blicken mot bioduken hade jag missat säkert hundra viktiga grejer som var avgörande för resten av filmen. Aja. Den får 4 bävrar i alla fall.






Haha, nu ska jag tydligen kolla på en till film:

ALLMÄNT | |
#1 - - Linda:

Haha... =P

#2 - - SL:

INTE LADDAR DU VÄLL NER?!

#3 - - josefine:

hehe såg precis klart snabba cash nu jag med!

#4 - - Momo:

LOTR-böckerna ÄR bättre än filmerna, men det är typ den enda book-gone-movie där jag inte blivit besviken någonstans av filmatiseringen.

#5 - - Julia:

Hahaha, skönaste beskrivning jag hört om en människa, "som en potatis som något börjat skala men tröttnat halvvägs". Det var dagens garv!!

Upp