YOU NEED PEOPLE LIKE ME SO YOU CAN POINT YOUR FUCKING FINGERS AND SAY: "THAT'S THE BAD GUY"

Vad gör ni då?
Själv är jag mitt inne i ett evighetslångt filmmaraton inom genren "maffiafilmer".
Såg på underbara A Bronx Tale för miljonte gången för en stund sen, och nu är jag mitt inne i Scarface för miljardonte gången. Miljarde gången. Milj... fuck it... jag har sett den en miljard gånger.

Såg precis scenen när Tony Montana står och kollar upp mot kvällshimlen och får syn på zeppelinaren där texten "The world is yours" rullar förbi i digitala bokstäver. Då slog det mig... the world is yours... just fan, jag har ju en jävligt ouppdaterad blogg där ute på internet som kanske saknar mig.

Jag har bara inte sovit hemma sen i torsdags, och haft en massa annat för mig. Mycket av det har jag fått läsa om i Cims blogg, då jag hängt rätt mycket med henne, Jenna och en rottweiler senaste veckan. Åt jag verkligen en plastblomma? Tydligen.


Några av er undrade, med tanke på inlägget under detta, vad som egentligen hände med Elin. Ja, vi var tillsammans i ungefär ett år (vilket var en evighet på den tiden), tills hon gjorde slut med mig på en parkbänk i Sköndals centrum en höstkväll för drygt 13 år sen. Sen dess har jag bara sett henne en gång. Men för två helger sen så sa min brorsa att han träffat henne i garderoben ute på krogen. Samma krog där jag också var. Men jag hade missat henne med typ 10 sekunder. Hade jag sprungit så hade jag hunnit ifatt henne utan problem. Men ja... kände inte direkt att det fanns nån anledning. That ship has sailed, som man säger.

Klockan är lite över halv fem på morgonen, och det är drygt en timme kvar av filmen.
Ska försöka styra upp bloggeriet lite framöver förresten.

Okay... say good night to the bad guy.




ALLMÄNT | |
#1 - - J:

Bronx tale, en av mina favoritfilmer! (:

Upp