THAT TIME OF THE MONTH

Så har man varit ute för första gången sen jag inledde min vita månad.
Hade inte sovit på två dygn, jobbat tolv timmar i sträck, så när jag kom hem ikväll efter jobbet så hamnade jag i total koma så fort jag nuddade sängen.
Väckarklockan på mobilen snoozade igång 7-8 gånger innan jag reagerade och kom tillbaka till verkligheten igen. Då hade jag fått sova en hel timme.

Svepte två Redbull och drog in till stan.
Vi var säkert 15 snubbar som rullade in på Imperiet och slog oss ner i ett hörn. Träffade även en massa människor där hela tiden kändes det som. Yaminna och Eric var där. Joanna sa hej. Veronica kom fram och kramades. Och Veronica, om du läser det här så kom ihåg vad jag sa till dig... RES BORT VECKA 27, 28 OCH 29, OKEJ? Krossa inte mitt hjärta som du gjorde förra sommaren, och låt mig ta hand om din underbara jävla lägenhet och katt på min semester! För i helvete! Då är allt förlåtet och vi kan bli bästa kompisar igen.


Alltså det var rätt komiskt att sitta på Imperiet ikväll. Som sagt var vi ett jävligt stort sällskap, men alla satt mest bara och höll käften. Pillade med mobilerna, fingrade på ölglaset, tittade ner i bordet. Då och då föreslog nån att vi skulle dra vidare, sen blev det tyst igen. Jag själv kom faktiskt igång efter en stund i samband med att dom började spela bra hiphop, och körde till och med lite spontana dance moves trots att jag var spiknykter.

Har ni varit ute nyktra nån gång förresten?
Jävlar vad uppmärksam man blir på allt runt omkring en. Som att alla ens sinnen förstärks tusen gånger om. Och det är så skönt att se snubbar bli nekade i dörren för att dom är för fulla, när man själv vet att man kommer bli insläppt utan problem. Sen ser man helt trasiga människor överallt som antagligen kommer vakna upp imorgon och må som slaktade grisar. När jag klev av bussen i centrum nyss stod en tjej lutad med händerna mot en husvägg och raket-spydde i en snödriva, sen tittade hon upp mot mig när jag gick förbi med mascara som runnit över hela trynet på henne. "Hej hej" sa jag, och gick vidare. Fem meter längre fram stod en kille i mitten av centrum med brallorna nere vid fotknölarna och pissade, och knappt kunde stå rakt.

Själv kommer jag sova otroligt gott i natt, och vakna som en jävla prinsessa imorgon.
Och hur mycket pengar har jag gjort av med på utgången ikväll då? 22 kronor på en Redbull. Fan, det är inte så dumt det här med vit månad ändå, jag börjar inse det mer och mer nu. Ni borde testa nån gång, era jävla fyllesvin. En annan bonus är att man slipper resa sig upp för att gå på muggen hela jävla tiden och tömma ut ölen så man får plats med mer öl. I'm loving it.

Och även fast jag var nyktrast i sällskapet så kändes det som att jag var mest på G av allihop. Jag pratade, skrattade och var glad, jag gungade med huvet i takt till musiken, och sen åkte jag hem. Inga konstigheter. Folk försökte stressa mig att dricka, men det lyckades dom ju inte så bra med. "Här Emil, ta en klunk öl nu" sa Franco. "Ja, för EN klunk öl är nog värt det" svarade jag.

Jag inser att det här inlägget bara blir längre och längre, men jag har inget bättre för mig nu innan jag ska släcka ner i mitt sovrum och bulla ner mig själv under täcket och sova, så jag bara skriver på. Det är ju ändå söndag när ni läser detta och då har ni ju ändå inget bättre för er, eller hur?

Nu ska jag somna till ett South Park-avsnitt tror jag. Gillar ni South Park? Jag ÄLSKAR South Park, you have no idea. Jag tror helt seriöst inte att jag skulle kunna bli ihop med en tjej som tycker South Park är ett barnsligt skitprogram. Du kan va ett barnsligt skitprogram, skulle jag säga till henne då. God natt.
ALLMÄNT | |
#1 - - Cim:

DU kan va! Haha puss emil

#2 - - B.:

Men du ser, du vet ju precis hur lätt det är att få med en vettig tjej, en nykter kväll på krogen. Ledsen att jag dömde så fort. ;) En vit månad början av varje år?

Upp