SLOW YOUR ROLE


Ibland är blogg.se helt sjukt jävla långsam.
Som idag till exempel. Man blir ju bara vansinnig över hur segt allt går. Man loggar in här med intentioner att skriva ett poetiskt inlägg som handlar om solsken och glada fåglar, men efter en halvtimmes krigande med att ens komma in på bloggen så blir det istället ett inlägg som handlar om mörker och arga demoner.

Så går det när hela blogg-Sverige ska uppdatera sina bloggar samtidigt. Kan dom inte bara skita i att berätta om sina kläder och tjejkompisar och vad dom åt till lunch och vem dom tycker ska vinna Idol, så att vi som faktiskt har BRA bloggar kan få skriva lite i våra? Helvetes helvete.

Läste på Nemos blogg att han fick sparken idag på grund av att hans chefer hittat hans blogg, och inte tyckte han var lämplig att fortsätta jobba på dagis efter att ha läst vad han skriver. Lite sjukt om ni frågar mig. Om han festar och super och ligger runt på sin fritid och sen väljer att skriva om det i sin privata blogg så ska väl inte det påverka ett jobb som vad jag förstår han har skött exemplariskt. Så länge han inte festar och super och ligger runt PÅ själva dagiset och under arbetstid borde det ju inte vara några problem.

Var ute med honom i lördags förresten. Skulle vilja berätta om kvällen men helt ärligt minns jag inte tillräckligt mycket för att det ska bli intressant. Det skulle bli typ "Vi mötte Nemo, sen drog vi nånstans, träffade några, drog nån annanstans, träffade några andra, drog vidare nånstans, efterfest i Skanstull och sen somnade jag... - The End -"
ALLMÄNT | |
#1 - - !:

Därför han lösenordsskyddat den?

Är det ens lagligt? Att sparka någon pga ens blogg? Den är ju privat och påverkar inte hans jobb? :S

#2 - - emil:

Beror väl på vad man skriver antar jag. Jobbar man på dagis och bloggar om att man är pedofil och bara väntar på rätt tillfälle att få antasta barnen, kanske det är läge att se över den personens anställning. Men nu handlar det ju om en 22-årig kille som skriver om sitt vilda festande (som 22-åringar håller på med) så det borde ju inte gå ut över hans jobb, oavsett vad man har för personliga åsikter om hans livsstil på fritiden.



Men ja, vi får se vad som händer helt enkelt...

#3 - - johanna:

vad är nemos lösenord till hans blogg?

#4 - - emil:

Säger jag inte, men du får en ledtråd:



Lösenordet innehåller ett visst antal bokstäver ur alfabetet, och/eller siffror.



Lösenordet till min blogg (och till ALLT annat för den delen) är titeln på en film som ni ändå aldrig kommer kunna lista ut.

#5 - - johanna:

Tack så mycket, kom in på bloggen nu. Utan din hjälp hade jag nog aldrig kommit på det. :)

#6 - - !:

Ja, det förstår ju jag oss. Precis han är 22 hans leverne är väl inte exemplariskt, men helt normalt, dessutom är ju ungarna för små för att läsa och tar därför inte efter honom. Anmäl skiten till JO eller något

#7 - - Lina:

haha jag kommer allt ihåg en del saker du gjorde i lördags! jag tycker det var särskillt skoj när du och Nemo pga av er charm (typ) fick två tjejer, som satt i en taxi och skulle gå av vid götgatan, att sitta kvar för att följa med till gamla stan! vart dom tog vägen sen fattade jag aldrig?

#8 - - emil:

Lina, va? Jag fattar verkligen ingenting. Berätta samma historia fast med mycket mer detaljer tack! Har inget minne av det där :)

#9 - - Lina:

well, vi på Metro men kom inte in. så vi skulle ta en taxi till gamla stan. då vi var fem så fick vi inte plats i en vanlig taxibil. men då hittade vi en större bil och där i satt två tjejer som hade tänkt gå av för att gå in på Metro. men då fick du och Nemo de tjejerna att sitta kvar i taxin och åka med er. fast jag Isabel och Cecilia tog en egen taxi för vi var en för många för den stora taxin också. sen tog Nemo oss till nåt skumt ställe i gamla stan. så kan det gå!

Upp