DAGENS DIALOG: VA?

Jag hjälpte en farbror av den äldre sorten idag på jobbet, och när jag var klar med hjälperiet så stod han kvar för att prata lite med mig. Ni vet hur det är, är man över 70 år är ju alla ens vänner döda och den enda kontakten med omvärlden man har är genom killen eller tjejen på den lokala ICA-butiken.


Farbror: Höö ves meke pruvel terp kurr nepo, hahaha!
Emil: Va?
Farbror: Murv i pleki reppeso vokt yrsta, hohoho!
Emil: Eh, ja jo men så är det ju, hehe
Farbror: Men strade grulli fneppo pryy, HAHA, med spenat! HAHA!
Emil: Hehe, ja nä, hehe, precis
Farbror: Drule mam?
Emil: Va? Ehhh... ja? Eller alltså, jo... hehe
Farbror: HAHAHA, i spenaten??
Emil: Va? Men du, jag måste sticka nu, men du får ha det så bra
Farbror: Fefe putti popp lok, hehehe
Emil: Javisst, hej då!

Alltså jag hörde fan inte ett ord vad han sa. Men ungefär som jag skrivit ovanför lät det i alla fall. Och man orkar ju inte stå och säga "Va?" efter varje avslutad mening, för risken att han lärt sig artikulera ordentligt efter mina "Va?" är ju inte så stor. Han var jätteglad och hade jättemycket dregel i och utanför munnen, och jag gissar att han skämtade om nånting som hade med spenat att göra. Men vad, det har jag ingen jävla aning om.


- "Krö lorr pippi vispi gump trull... och spenat! HAHAHA!"
DAGENS | |
#1 - - nejly:

skrattar fan oftare till din blogg än schulmans. överlägset oftare, du är briljant! keep ut the good work

Upp