HERE WE GO AGAIN

Kom precis hem från gymmet.
Ja, ni läste rätt.
Förutom ni som är dyslektiker och kanske läste "bondgården" istället för "gymmet".

Det var min vän Magnus på 100 kilo muskler som lurade dit mig.
Det var sjukt länge sen jag körde seriöst, och jag får se hur länge jag pallar den här gången. Varje gång jag börjar träna så händer nåt oförutsägbart förr eller senare och jag lägger ner. Det oförutsägbara ena gången var att sommaren kom och jag prioriterade "roliga saker" istället för träna. Det oförutsägbara senast var att julen kom, och då kan man ju inte ligga på ett svettigt gym och stöna och stånka liksom. Prinskorvarna äter ju inte upp sig själva, och Kalle Anka har ju svåra bekräftelsebehov och kräver att man kollar på honom på julafton.

Sommar och jul alltså... oförutsägbara händelser.

Det enda problem jag står inför nu, det är hur fan det ska gå på stranden i sommar. Alltså, om jag har stämt träff med nån kompis på Grisslinge havsbad till exempel, hur ska han kunna hitta mig när jag är omringad av massa trånande fruntimmer som alla vill känna på min solbrända, muskelsprängda kropp? Han kommer ju bara tro att dom skriker hysteriskt över vem som ska få den sista Ben & Jerry's-burken eller nåt. Men så ligger stackars jag där i mitten, nerbrottad i sanden och kämpar för mitt liv. Näää fan... det är farligt att träna alltså, kanske ska skita i det ändå.


Förebilden inför Beach -09
ALLMÄNT | |
Upp