A MOMENT OF SILENCE


Kungen är död.
Hans musik är det inte.

Vi var ute igår och hamnade först på Berns som hade 35-timmarsfest, och där avlöste Michael Jackson-hitsen varandra uppe på terrassen. Packat med människor som dansade till musiken, för det går ju fan inte att stå still även om man försöker. Sen gick vi vidare till Solidaritet och det var samma sak där - bara Michael Jackson ur högtalarna.

Man blir fan både glad och ledsen av att höra musiken nu.
Jag och Momo skulle ju på hans konsert nu i augusti, och det var lääänge sen jag såg fram emot något så mycket. Jag har verkligen älskat den mannen i 20 år av mitt liv, och det finns ingen som någonsin kunnat mäta sig med honom. Han är, var och förblir den störste av dom alla.

Det är honom jag vuxit upp med, hans dans och hans musik. Jag följde aldrig rättegången mot honom för det var jag inte det minsta intresserad av. Han skulle kunna ha mördat en skolklass om dagen, för mig hade det inte spelat nån roll. Jag minns när jag var liten och tvingade föräldrarna och grannarna att sitta tillsammans i soffan i vardagsrummet medan jag och brorsan hade evighetslånga konserter där vi försökte mima till texterna vi inte förstod och imitera dansstegen vi inte var i närheten av.


Att han är död är just nu för mycket information för min hjärna att klara av. Det är som att tänka på universum eller nåt annat obegripligt. Han har liksom alltid funnits, och nu finns han inte mer. Det går inte att förstå. Jag minns när jag satt som trollbunden liten pojke framför teven och kollade på någon av hans konserter för miljonte gången och var ledsen för att jag aldrig skulle få se honom live. I sommar skulle jag ha fått göra det.


Efter förfesten igår. Jag hedrade Michael som vi gör i hiphopvärlden när någon dör. Pour out a little liquor for the homie no longer with us. Hela kvällen igår var totalt genomsyrad av Michael. På förfesten fick alla spela upp sin favoritlåt på Youtube, och alla klubbar inne i stan spelade oavbrutet hans musik. För genom hans musik lever han vidare.

En legend har gått bort, och det känns mycket, mycket, mycket tungt.



Michael - tack för allt.
ALLMÄNT | |
#1 - - Momo:

Jag fick ett cancellation mail från Ticketmaster idag. Började gråta igen. Vi var så nära. Efter 20 års väntan var det 64 jävla dagar kvar. Vi skulle gå den 28 augusti. Dagen innan hans 51-årsdag. Hela arenan skulle sjunga Happy Birthday. Fans skulle skrika "I love you Michael." Michael skulle le och säga "I love you more."



...

#2 - - Momo:

Btw, BET Awards ska tydligen visas live på hemsidan söndag natt. Det lär ju vara något att titta på.

Upp