DOWN WITH THE SICKNESS

Undrar om det är någon som blir sjuk nu för tiden utan att få för sig att det KAN röra sig om gris-flunsan. Jag själv ligger här i sängen och hostar upp inre organ på löpande band, men eftersom jag är raka motsatsen till hypokondriker så bryr jag mig inte heller.

Men just hypokondriker måste ha ett helvete nu för tiden.
Råkar dom nysa, ja då är det svininfluensa.
Råkar dom hosta, inget snack om saken... svininfluensa.
Om dom dricker två liter rysk fulsprit dom köpt ur en skäggig polacks baklucka, och sedan spyr... ja, då pekar allt på samma sak: svininfluensa.

Finns väl både för och nackdelar med att vara hypokondriker. Dom kan ju gardera sig mot alla tänkbara sjukdomar på grund av sin rädsla, medan jag å andra sidan kan vakna upp med en pungkula på kinden och bara rycka på axlarna och tänker att den nog försvinner under dagen av sig självt.

Expressen är bäst i hela världen på att utnyttja folks sjukdomsrelaterade rädslor. Minst en gång i veckan har dom artiklar i stil med "Huvudvärk kan vara aids, kolla om DU är drabbad", eller "Vanlig förkylning kan vara hemorroid-cancer-klamydia, DU kan vara smittad".

ALLMÄNT | |
Upp