DAGENS DIALOG: LIGGANDE STOLEN

För fem minuter sen var det en kund som satt på en stol nere vid kundtjänst när stolen gick sönder, varpå han kraschlandade på golvet...

Emil: Shit, gick det bra?
Man: Oj.. eeh.. jag tror det
Emil: Säkert?
Man: Jo, men om jag lämnar in en stämningsansökan, hur mycket får jag då?
Emil: Ja hade det här varit USA hade du säkert fått 40 miljoner i alla fall
Man: Ja men då ska jag nog stämma er, hehe
Emil: Eller så stämmer vi dig för att du har sönder våra möbler?
Man: Ska vi säga att du bara fixar en middag åt mig så är vi kvitt sen?
Emil: Absolut, kom hem till mig ikväll så slänger jag ihop nåt gott
Man: *ler*
Emil: *blink*

Det såg hur som helst helt förjävligt ut, och lät som en jordbävning när han ramlade, så jag trodde att han antingen dött eller brytit några viktiga kotor i nacken åtminstone. Tur att det inte var en grinig kund för då hade det nog blivit slagsmål där nere istället. Om man börjar böla och skrika för att man fått betala 50 öre för mycket på kvittot, så lär man nog skita på sig av ilska efter en sån där nära-döden-upplevelse.

ALLMÄNT | |
Upp