SVÅRIGHETER I VARDAGSLIVET, DEL 876435

Vet ni vad likheten mellan mig och en utländsk person med ett efternamn i stil med Zhachke'toungephrü är? Jo, det är att svennebananerna har lika svårt för att stava våra jävla efternamn.

Jag heter Jakobsson, men alla skriver Jacobsson. Till och med sjukt nära vänner till mig skriver med C istället för K.
Sen var det ju nåt missfall som undrade ifall jag stavade det som Jakopsson också. Det gjorde jag inte.
Men man har ju 50% chans att lyckas, men i 100% av fallen blir det ändå fel.
Nyss googlade jag på dom respektive efternamnen för att se vilket som gav flest resultat, och MITT namn vann den lilla tävlingen.
Det här kan tyckas vara ett problem att inte bry sig om, men tro mig, en vacker dag kommer jag spränga en busslast med skolbarn på grund av det här. Så jävla irriterande är det.

Jag ska börja ställa följdfrågor till alla människor hädanefter när dom säger sina namn.
- Jaha, hur stavar du till Johan då? J-o-a-n eller?
- Jessica sa du? Alltså J-ä-z-z-i-k-k-a då eller?

Hur jävla svårt ska det vara...
ALLMÄNT | |
#1 - - Anonym:

HAHAHAHA !!! :D:D

#2 - - Anna / Annchen:

Jackobsen är också fan så fel.

#3 - - ronja:

Pappa (Jörgen Jakobsson) på expert och lämnade in min telenfon så fick han nå kvitto av snubben i kassan som han hade skrivit hans namn på

Görgen Jacoptsson

det är riktigt riktigt illa..

Upp