LIVEBLOGG: SMUTSIGT DANSANDE



Oj, vad avantgardistisk jag är nu. Svårt ord? Google that shit.
Jag tänkte nämligen att jag ska recensera filmen vartefter jag kollar på den, med kommentarer och åsikter och allt vad jag nu kan tänkas hitta på. Så ifall ni också har stannat hemma från krogen ikväll så kan ni ju bara sitta och klicka på "uppdatera"-knappen lite då och då, jag kommer nämligen skriva i samma inlägg om vad som händer i filmen. Så slipper ni se filmen själva, och bara följa mina målande beskrivningar av händelseförloppet.

Kort teori om vad jag TROR kommer hända.
Kille möter tjej, killen och tjejen upptäcker att dom båda gillar att dansa, sen kommer dom även på att dom gillar varandra, sen uppstår ett problem av nåt slag, det är jobbigt och jävligt ett tag, men sen så löser sig allt i slutet och dom försvinner hand i hand ner i solnedgången för att gå hemma och knulla. The End.

Är ni redo? Då trycker jag igång skiten nu.


1. Okej inledningsvis så kan jag ju bara säga att den där Baby kanske inte var den absolut snyggaste tjej jag någonsin sett i hela mitt liv. Men hon har säkert andra kvaliteter. Jag kollar vidare och tar reda på det...

2. Oh la la. Nu gled Patrick Swayze in från ingenstans. Det bara rann till i trosorna på mig. Kommer fan halka av stolen om han fortsätter vara sådär snygg genom hela filmen...

3. Jävlar i hela helvete vilken flexibel blondin på dansgolvet. Henne kan man säkert ha en massa kul med... typ spela Twister och sånt.

4. Alltså Baby är ju hur snäll och söt och blyg och försiktig som helst, så jag börjar få lite dåligt samvete över vad jag skrev som nummer 1. Jag tar tillbaka det...

5. Som alla vet så är jag en jävligt tuff, gangsta, bitch-slappin, pistol-whippin, hardcore motherfuckin hiphop-kille, MEN, sån här musik som spelas är faktiskt jävligt skön ändå. Det svänger ju...

6. Hhhhuuuungryyy eeeyeeeessss.... dutt dutt dutti dutt bupp... nu blir det rökpaus...

7. Alltså, om jag förstått det här rätt så går dom igenom all dansträning och skit bara så den där blondinen ska kunna göra en abort? Det är väl för fan bara knuffa ner henne för trappan så är problemet löst. Men det är klart, det hade väl varit varken dramaturgiskt eller politiskt korrekt antar jag...

8. HEEEEEEEEEEEEEEEEY, HEY BABY... I WANNA KNOOOOOW... IF YOU'LL BE MY GIRL!

9. Ouufff... nu blev det wet t-shirt contest i vattnet helt plötsligt. Me like it a lot...

10. Nu har dom precis avslutat dansuppvisningen på det där stället och är på väg hem i bilen.
Johnny: You did real good
Baby: Yeah, but I didn't do the lift
Johnny: I know, so now you have to suck on my penis until we get home
(Okej det där sista sa han inte, men det var en alternativ fortsättning som hade varit kul)

11. Hur gamla är dom egentligen? Har för mig jag läste att hon Baby ska föreställa 17, men Johnny kan ju inte vara en dag yngre än 40. Eller?

12. Hoppsan hejsan, nu knullade dom precis. Eller nej, dom ÄLSKADE med varandra. Stor skillnad. Och Baby är en oskuld fattigare, och fem könssjukdomar rikare. Det lär ju svida att dansa med gonorré, fast det är väl å andra sidan just det som är dirty dancing.

13. Hade jag suttit och kollat på den här filmen på en biograf just nu, och varit omgiven av en massa känslomässiga fruntimmer. Ja då hade jag nog behövt ett paraply till scenen som jag precis kollade på. En biosalong fylld med 350 Lille Skutt-bölande brudar, ja då behöver man paraply.

14. Neeej, vad tråkigt. Nu drog precis Johnny därifrån, han har fått sparken och vi kommer aldrig mer att få se honom igen. Det var ju synd, jag som precis började gilla honom.

15. Stackars Baby. Hon sitter där inklämd i ett hörn och ser ut att vara jätteledsen. Alldeles ensam i sitt lilla hörn. Vad tråkigt att Johnny är borta för alltid :(

16. OMG!!! Johnny är tillbaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17. NOBODY PUTS BABY IN THE CORNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu är filmen slut och inte ett öga är torrt i salongen.
I haaad the time of my liiiife. And I owe it all to Dirty Dancing.
Nä, men den var ju bra ju. Den får 4 bävrar av 5 möjliga.
Nu är jag på bra humör och vill dansa. Ha det bra gott folk.

- The End -
ALLMÄNT | |
#1 - - Momo:

Aaah, musiken är ju 90% av filmen! Resten är Pennys (som den blonda flexibla bruden heter) heta dansben.



Do you love, me, do you love me. Watch me now, wooh!

Upp