I EN ANNAN DEL AV GUSTAVSBERG

Nån som vill spegla sig i min panna? Jag är svindlande svettig efter lite fotboll i kvällssolen, jag ser ut som en inoljad Brad Pitt för tillfället. Det var svårt att värja sig mot alla tjejer på väg hem från fotbollsplanen, jag bara sparkade till höger och vänster med dobbarna först. Schas! Ge er iväg! skrek jag. Det är komplicerat att vara såhär snygg ibland.

Jävligt friktionsfri dag nu när jag ser tillbaka på den. Bussresan var fantastisk, köpte senaste Rocky-tidningen samt en Fighter-tidning med lite tillhörande fika på Pressbyrån och satte mig längst bak i bussen från Slussen. Där byggde jag upp ett litet fort av kaffe, kanelbullar, mp3-spelare och tidningar. Det enda negativa med den här arbetsdagen var att den gick så in i helvete långsamt. Det, och att jag råkade aska min cigg i kaffet jag satt och smuttade på. Det var inte bra gjort alls.
Fast det är ju å andra sidan sånt man antagligen gör på fyllan utomhus när man har ett bord fyllt med ölburkar och man bestämmer sig för en tom burk att fimpa i. Sannolikheten säger mig att jag minst tusen gånger utan att vara medveten om det har askat i just den burk jag sitter och dricker ur, men vad är det man säger, det man inte vet mår man inte dåligt av?

Så tänker jag ibland på jobbet i lunchrummet där ingen orkar diska särskilt noggrannt. Det är bara swish swish två gånger med en torr diskborste och så ner i lådan med skiten. Då brukar jag alltid tänka mig att det var en snygg tjej på jobbet som använt just dom bestick som jag tar, och då är det lugnt. Ibland får jag en liten tvångstanke och tänker mig att det är nån riktigt, riktigt, riktigt äcklig person som precis käkat med dom besticken, typ Alex, och då måste jag välja några andra.

Nu måste jag placera lite mat på insidan av min kropp, hörs sen.
ALLMÄNT | |
#1 - - Emma:

Jävla äckelpotta.

Diska ordentligt.

#2 - - emil:

Mina bestick är ju kliniskt rena efter jag diskat vafan.

Säg vad du vill om mig som person, tala illa om min familj, gör vad du vill, men du dissar aldrig min diskning Emma, aldrig.

Upp