HÅR (WHORE?)

Vaknade upp häromdagen och insåg när jag ställde mig framför spegeln i badrummet att, vad i helvete, jag har ju hår?
Så kan det gå när man är rakad men periodvis är för lat för att just raka sig. Nu snackar vi alltså om håret på mitt huvud, inte mitt kön för där har jag pippi-flätor.
Fördelarna med att vara rakad är många; jag har inga bad-hair-days, jag har bara no-hair-days vilket i sin tur innebär att efter en dusch behöver bara jag dra handduken en gång genom håret sen är jag klar. Det kan vara orkanen Gudrun utanför mitt hus men det påverkar ju inte mig. Såvida det inte blåser en jävla Volvo i ansiktet på mig, men ändå skulle min frisyr vara oberörd.
Jag kan ha mössa på mig på vintern utan att behöva bry mig över nån geléinbakad frisyr man stått och trixat med framför spegeln 45 minuter innan man gick hemifrån.
Sen är det ju även sjukt sexigt, tack, jag vet.

Men nu har jag i alla fall fått för mig att jag låter skiten växa vidare ett tag till innan det blir för jobbigt, för det kommer det till slut att bli. Garanterat.
Jag har redan lyckats få en likadan fråga som jag fick några gånger för drygt ett år sen när jag också lät håret växa ut.

- Har du klippt dig?

Det är väl ändå för i helvete precis det jag inte har gjort? Det skulle ju trotsa alla fysikens lagar om jag var rakad, klippte mig, och helt plötsligt hade värsta Robert Wells-kalufsen?
Är inte det lite som att nån har varit med om en fruktansvärd bilolycka, blivit förlamad från näsborrarna nedåt och får spendera resten av livet i en rullstol som man blåser i ett sugrör för att ta sig framåt med.

- Ska vi gå och hoppa hopprep uppe på det där berget sen?

Kanske inte. Eller det var ju inte ens i närheten såg jag nu.

Nej nu är det ta mig fan officiellt. Som jag har nämnt i säkert minst 3 inlägg tidigare så är fiskben min nemesis här i livet. Det är för mig vad kryptonit är för Stålmannen. Vad en Big Mac är för en anorektiker. You get the picture.
Ja här sitter i alla fall jag, minding my own business, äter pasta med en pastasås där tonfisk ingår. PANG!
Harmonin jag nyss kände i min kropp förbyttes till den där känslan man får efter att ha blivit brutalt gang raped av ett gäng smutsiga gorillor ni vet. Fick ett benhelvete i munnen.
Folk kan ibland uppfatta det som en rolig grej när jag nämner mina svårigheter inför sånt här, dom fnissar lite och tänker att ja han är allt bra knäpp den där Emil. Men det här är på allvar. Sånt här skojar man inte om.
Det sämsta är ju att Gud känner till min fiskbensfobi och tar alla tillfällen han får att jävlas. Som förra helgen när jag var på söndagsmiddag hos mina föräldrar och fick ett ben i glassen. Vad är oddsen för det? Satans jävla as.

Okej, bra planering nu känner jag. Börjar jobba kl 7 och klockan har hunnit bli 5, kanske dags att lägga ner verksamheten snart? Och jag som bangade på utgång idag bara för att jag tänkte lägga mig tidigt. Fack. Debaser och grejer, hade ni roligt? Jag tror Jonna höll tillbaka Johannas hår medan hon spydde i en krukväxt precis efter ni blivit utslängda för att ha antastat Mange Schmidt. Var jag nära?

Nu ska jag sova. Väckarklockan krossar mitt hjärta om 3600 sekunder ungefär, det är väl en timme? Är inte direkt supertrött men däremot är jag superuttråkad, vilket i och för sig kan kännas väldigt svårt att tro på när man ser min skapelse här under som jag precis gjorde. Det händer alltid roliga saker hemma hos mig.

image3
Morgonkvistskreativitet
ALLMÄNT | |
#1 - - jonna:

oj va fel du hade

#2 - - em:

Hade du inte varit blind hade du kanske sett fiskbenen och undgått att skyffla in dem i munnen.

Upp